Verkkosivusto ja palvelun tarjoaja

Tämä verkkosivusto (tai sovellus) on FiguPrintti (”Me” tai ”Myyjä”) -yrityksen omistama ja ylläpitämä. FiguPrintti tarjoaa tämän verkkosivuston ja/tai palvelun käyttäjille (”Asiakas” tai ”Sinä”). Tuotteella (tai palvelulla) tarkoitetaan verkkosivustolla kuvattuja ja sieltä tilattavia tuotteita.


Kiitos ostostasi FiguPrintti.fi-verkkokaupasta!

Mikäli et ole täysin tyytyväinen tilaamaasi tuotteeseen, autamme mielellämme.


Peruutus- ja palautusoikeus

Kuluttajansuojalain (KSL 6:14) mukaisesti varastossa olevilla tuotteilla on 14 vuorokauden peruutusoikeus tuotteen vastaanottamisesta alkaen, ellei tuotteen tiedoissa ole toisin mainittu.

Poikkeukset (KSL 6:16):

  • Mittatilaus- ja käsityötuotteet (esim. omien tiedostojen pohjalta tilattavat 3D-tulosteet, maalaustilaukset, erikoistilaukset) eivät ole peruutusoikeuden piirissä, jos tilaus on siirtynyt käsittelyyn/valmistukseen.

  • Jos peruutuspyyntö lähetetään ennen käsittelyn alkua, peruutus on mahdollinen. Peruutuspyynnössä ole yhteydessä viipymättä tämän sivun alta löytyvien yhteystietojen avulla, ja noudata ohjeita.

Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön, virheetön, alkuperäisessä pakkauksessa ja siihen on liitettävä kuitti tai muu todiste ostosta.

Myyjällä on oikeus alentaa palautettavaa summaa, mikäli tuote ei ole samassa kunnossa kuin vastaanotettaessa.

Palautuskulut: Asiakas maksaa palautuksen postikulut, ellei kyseessä ole virheellinen toimitus tai ellei palautusohjeissa toisin mainita.

Palautettava summa: Hyvitämme vain tuotteen hinnan (ei toimituskuluja, ellei kyseessä ole virheellinen toimitus).

Maksun palautus: Suoritamme palautuksen samalla maksutavalla kuin tilaus on maksettu, viimeistään 14 päivän kuluessa palautuksen vastaanotosta tai todisteen saamisesta.


Reklamaatiot

Jos toimitettu tuote on virheellinen, vaurioitunut kuljetuksessa tai tilauksen sisältö ei vastaa tilaustasi, sinulla on oikeus tehdä reklamaatio (KSL 5:12).

Jos tuote on virheellinen, vahingoittunut toimituksessa tai ei vastaa tilausta, ilmoita asiasta viipymättä — kuitenkin viimeistään kahden viikon kuluessa tavaran vastaanottamisesta ja virheen havaitsemisesta. Koska toimitamme pääasiassa käsinvalmistettuja tuotteita, ja jopa verkkokaupassamme olevat tuotteet on lähtökohtaisesti valmistettu yksilöinä, 3D-tulostamalla, emme aina välttämättä huomaa virheitä jotka saattavat olla piilossa, tai kiireessä tuote lipsahtaa laadunvalvonnasta läpi. Tämän takia pyydämme olemaan yhteydessä reklamaatiohin liittyen mahdollisimman nopeasti tuotteen vastaanottamisesta, jotta virheen laatu ja syntyminen voidaan jäljittää, ja asia korjata viipymättä!

Reklamaatioon tulee liittää:

  • Kuvaus virheestä

  • Valokuvat tuotteesta ja pakkauksesta

  • Tilausnumero ja yhteystiedot

Virheellisen tuotteen käsittely:

  • Mikäli reklamaatio hyväksytään, sovimme kanssasi virheen korjaamisesta, tuotteen vaihtamisesta tai hinnanalennuksesta.

  • Joissakin tapauksissa pyydämme virheellisen tuotteen palautettavaksi ennen uuden toimittamista. Palautus tapahtuu tällöin myyjän kustannuksella.

  • Virheellinen tuote voidaan hyvittää rahana, vaihtaa vastaavaan tuotteeseen tai toimittaa uusi kappale ilman lisäkuluja asiakkaalle.

Rajoitukset:

  • Normaali kuluminen, väärinkäyttö, käyttöohjeiden laiminlyönti tai asiakkaan aiheuttama vahinko eivät kuulu virhevastuun piiriin.

  • Myyjä ei vastaa vahingoista, jotka johtuvat ulkopuolisista olosuhteista (esim. postin jakeluviiveet, kuljetusliikkeen lakot).

Hyväksytyn reklamaation yhteydessä tuote vaihdetaan, korjataan, hyvitetään tai lähetetään uusi ilman lisäkuluja. Tarvittaessa virheellinen tuote palautetaan myyjän kustannuksella.

Normaali kuluminen tai väärinkäyttö eivät kuulu reklamaatio-oikeuden piiriin. Pyrimme valmistamaan tuotteemme mahdollisimman kulutusta ja käyttöä kestävistä materiaaleista ja tavoilla, jotka olemme oppineet ja huomanneet vuosien varrella toimivimmiksi.


Alennustuotteet

Alennuksessa olevia tuotteita ei pääsääntöisesti hyvitetä, ellei kyseessä ole täysin virheellinen tai väärä tuote. Alennustuotteet ovat pääasiassa yksittäisiä testikappaleita, prototyyppejä tai todella lievästi viallisia tuotteita, jotka olemme silti katsoneet läpäisevän tarkat laatuvaatimuksemme. Pyrimme ilmoittamaan virheellisten tuotteiden kohdalla mahdollisimman tarkasti kaikki havaitsemamme virhekohdat, joko tuotteen kuvauksessa tai kuvien avulla.


Palautuksen lähetysosoite ja yhteystiedot

Mikäli tarvitset palautusohjeet tai palautustarran, ota yhteyttä asiakaspalveluun ennen tuotteen lähettämistä.

Palautuksen saavuttua tarkistamme tuotteen ja käsittelemme hyvityksen. Palautus maksetaan alkuperäiselle maksutavalle. Huomioithan, että maksun palautuminen voi kestää pankista riippuen jopa 14 arkipäivää.

FiguPrintti
Pispansaarenkatu 42
Forssa, 30420
Finland
Phone: 0417087901
Email : info[ät]figuprintti.fi

Käsittelyaika ja hyvitys

Palautuksen saavuttua tarkistamme tuotteen ja käsittelemme hyvityksen. Palautus maksetaan alkuperäiselle maksutavalle. Huomioithan, että maksun palautuminen voi kestää pankista riippuen jopa 14 arkipäivää.


Viimeksi Päivitetty: 11.08.2025

Shopping Cart